יום ראשון, 3 בנובמבר 2013

מדוע משפחות רבות בישראל נכנסות לחובות


משפחות רבות בישראל נמצאות כיום בחובות בין אם זה נגרם כתוצאה מהמצב הכללי במדינה, ובין אם זה נגרם על ידי ניהול תקציב משפחתי בצורה לא נכונה. חלק מהפגיעות בנושא כלכלת המשפחה נגרמו כמוצאה משילוב של שני הגורמים. בתוצאה מכך, חלה מודעות לביצוע תכנון פיננסי בתוך המשפחה בין עם ע"י היערכות מחדש או בעזרת יועץ  מקצועי.

יוקר המחייה

פרופסור ירון זליכה למשל לא רואה את המשפחה הישראלית הממוצעת כזאת שאחראית על הכניסה לחובות. ברעיון לאתר דה מרקר הוא טוען שהמדיניות הכלכלית תוקפת את כח הקנייה ע"י העלאת מיסים כמו מס חברות, מע"מ, ומס הכנסה.  גם מחירי החשמל, המזון, הדלק והדיור עלו. בסופו של דבר המשפחות הישראליות נאלצות לקחת אשראי מהבנקים ואז הן נכנסות לחובות. לא סתם בשנים האחרונות התעוררה בארץ המחאה החברתית על המצב, אך נכון לעכשיו, דבר לא השתנה ולמעשה המחירים רק עולים משנה לשנה.

תכנון תקציב משפחתי

מצד שני, גם משפחות עם משכורות נאות, מוצאות את עצמן לפעמים נכנסות לחובות. במקרים רבים זה קורה בגלל שאין תכנון פיננסי ומכיוון שאף אחד לא לוקח אחריות על ניהול תקציב משפחתי. אף אחד לא בודק כמה הכנסות והוצאות יש בכל חודש. תכנון כלכלי הוא אחד הנושאים החיוניים היום להתנהלות המשפחה. מומחה בנושא יעזור לכם להבין איפה אתם יכולים לצמצם את ההוצאות שלכם ואיך אפשר להגדיל את ההכנסות. נכון, יועץ פיננסי לכלכלת המשפחה מצריך הוצאת נוספת, אך בסופו של דבר מדובר בהשקעה משלמת.

עסקים בחובות

בשנים האחרונות, לא מעט עסקים קטנים ובינוניים נכנסו לחובות ונאלצו לסגור את העסק. באותו ראיון לאתר דה מרקר, פרופסור זליכה טען שזה נגרם ע"י הצטמצמות הצריכה בגלל המצב הכלכלי. אנשים קונים פחות, עסקים מרוויחים פחות וכתוצאה מכן בעלי העסקים נאלצים לפטר עובדים ובהמשך הם בעצמם נכנסים לחובות. לכל סיפור כמובן יש שני צדדים ולא כל עסק נסגר בגלל המצב הכלכלי במדינה. לפעמים בעלי העסקים פשוט לא יודעים כיצד לנהל את הצד הפיננסי. במהלך ייעוץ עסקי לעסקים קטנים הם מגלים איפה המדינה יכולה לעזור להם. למשל ע"י בקשת הלוואה בערבות המדינה  וגם יועץ עסקי בסבסוד משרד התמ"ת.

לבחון את המצב מחדש

לא משנה אם מדובר בעסק אשר נקלע לקשיים כלכלים, או משפחה בחובות, חשוב שכל אחד מהם  ייקח אחריות ויבחן את המצב מחדש. אנשים רבים טומנים את הראש בחול או שפשוט עושים את הצעדים הלא נכונים, כמו בקשת הלוואות לא מתאימות, וכתוצאה מכן הם נכונות לחובות.

.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה